Dersin Adı | Tasarım, Sanat, Kültür, Tarih |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FFD 601 | Güz | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Doktora | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Ders, kültürel tarih, sanat tarihi ve tasarım tarihi metodları arasındaki ilişkilere odaklanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Sanat tarihi ve tasarım tarihi her ikisi de kendi iç dinamiklerine sahip alanlardır ve bu iki tarihsel olgunun kavranması bireysel sanat ve tasarım işleriyle ilgili anlayış geliştirme konusunda katkı sağlar. Çalışmaların meydana geldiği daha geniş kültürel ve tarihsel bağlam, her iki sanatsal disiplinde de görülen, kuşakların kendinden önce gelenlerle yarış içinde olduğu ve ona karşı tepki geliştirdiği içsel gelişimlerinden ayrı olarak dikkate alınmalıdır.Ders “sanatsal” ve “kültürel tarih” yaklaşımlarını birleştirme yolları aramış olan önde gelen yazarları konu alacaktır. Sanat tarihi alanında geleneksel bir araştırma biçimi olarak, Winckelmann, Panofsky ve Gombrich gibi sanat tarihçilerinin yayınlarının çalışılmasıyla döneme başlanacaktır. Dönemin ikinci yarısında güncel tarihçilerin tasarım araştırma metodlarının, kendinden önceki akademisyenlerle nasıl bir ilişki içinde olduğu değerlendirilecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş | Yok |
2 | Vasari ve the ‘Arti del disegno’ | Read Giorgio Vasari - lives of the artists, 1958 in Fernie |
3 | Winckelmann ve arkeoloji | Johann Winckelmann - history of ancient art, 1764 (Fernie) |
4 | Jacob Burckhardt ve Rönesans | Jakob Burckhardt, reflections on history, 1872 (Fernie) |
5 | Wölfflinn ve Barok | Heinrich Wolfflin, principles of art history, 1915, |
6 | Erwin Panofsky ve İkonoloji | Erwin Panofshky, the history of art as a humanistic discipline, 1940 (Fernie) |
7 | Kültürel Tarih Araştırmasında Ernst Gombrich | E.H. Gombrich, in search of cultural history, 1967 (Fernie) |
8 | Ara Sınav | Yok |
9 | John Ruskin ve Mimari | John Ruskin, The seven lamps of architecture, 1849 |
10 | Endüstriyel Tasarım | V. Papanek, Design for the real world, New York 1971 |
11 | Moda ve Altkültürler | D. Hebdige, The meaning of style, London/New York 1979, pp. 100-112 |
12 | Tasarım Etiği | Clive Dilnot, Ethics immanent to design, 2005, pp. 1-25 |
13 | Tasarımın Evrimi | J. Langrish, ‘Darwinian change: design from disaster’, in: T.Balcioglu (ed.), EAD 2007 conference proceedings, Izmir 2007, pp. 856-861; |
14 | Tasarımda PhD? | V. Margolin, “Doctoral education in design: problems and prospects,” Design Issues 26 (3) 2010, pp. 70-78 A. Er, ‘Redefining the “Ph.D. in Design” in the periphery: Doctoral research in industrial design in Turkey’, Design Issues 15 (3), 1999, pp. 34-44. |
15 | Bireysel Sunumlar | Yok |
16 | Değerlendirmeler | Yok |
Ders Kitabı | Eric Fernie, Art history and it’s methods: a critical anthology, (London 1995 and later; ISBN 13: 9780714829913 ISBN 10: 0714829919) |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 16 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 2 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | 1 | 20 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 6 | 60 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 15 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 | |
Proje | 1 | 37 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 30 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 225 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Tasarım alanına yeni fikirlerle inovatif katkı sağlayacak güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir, | X | ||||
2 | Tasarım alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır, | X | ||||
3 | Tasarım alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, bütünsel ve yaratıcı düşünerek yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, | X | ||||
4 | Tasarım disiplininde bağımsız araştırma yapar, bilimsel olayları geniş, derin ve eleştirel bir bakış açısı ile analiz eder, yeni sentezlere ulaşır ve değerlendirebilmek için gerekli adımları belirleme yeteneği kazanır, | X | ||||
5 | Tasarım alanı ve alt disiplinleri ile ilgili bilimsel makaleleri ulusal ve/veya uluslararası saygın hakemli dergilerde yayınlayarak veya bilimsel toplantılarda sunarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir, | X | ||||
6 | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini bilimsel bir şekilde ifade etmek ve savunmak için etkili bir iletişim kurar, | X | ||||
7 | Tasarım alanında etkili iletişim ile takım çalışmasını yürütür, | X | ||||
8 | İngilizce dilini kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır, | X | ||||
9 | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri sürekli takip ederek, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur, | X | ||||
10 | Tasarım tescili, marka ve patent alabilecek özgün model ve ürünleri ortaya çıkarabilecek becerileri geliştirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest